نوشته شده توسط : محمد

رگولاتور گاز یا مانومتر گاز : شرکت فاران صنعت توانایی تامین انواع رگولاتور های گازی ( مانومتر های گازی ) از معتبرترین برندهای آمریکائی ، اروپائی و آسیائی  از جمله هریس HARRIS ، گلور GLOOR ، ویگور VIGOUR ، درااستار DRASTAR و کسولد KASWELD را  دارا می باشد .
رگولاتور گاز ( مانومتر گاز ) وسیله ای است جهت تقلیل فشار سیلندر و یا خطوط انتقال گاز .
مواردی که می بایست در یک رگولاتور مورد توجه قرار گیرد.
1- جنس رگولاتور گاز ( مانومتر گاز ) material of Regulator : جنس رگولاتور تحت شعاع نوع گازی است که قرار است از رگولاتور عبور داده شود .

 

ادامه مطلب در :

رگولاتور گاز یا مانومتر گاز

 

 

شرکت فاران صنعت توانایی تهیه انواع مخلوط های گازی درصدی و  PPM را در انواع مختلف سیلندرها  از یک لیتر تا 50 لیتر دارا می باشد.
2-  در پالت های فیتینگی کلیه اتصالات و قطعات بصورت فورچ تولید می شود ( قطعات تولید شده به این روش از استحکام و مقاومت بالاتری در برابر فشارهای بالا و خوردگی برخوردار می باشد ).
کلاهک نقش بسیار مهمی در حفاظت از شیر سیلندر و در نتیجه جلوگیری از خطرات احتمالی ایفا می کند و از الزامات مهم در  جهت جابجائی و حمل نقل سیلندرها، داشتن کلاهک می باشد بطوری که تیم کنترل کیفیت شرکت فاران صنعت در صورتی که سیلندری فاقد کلاهک باشد اجازه ی تخلیه و بارگیری را صادر نمی کند.
3-  در پالت های فیتینگی اتصالات در مقابل نوسانات فشاری و لرزش های ناشی از این مهم و همچنین ارتعاشات وارد شده به پالت ها در هنگام جابه جایی مقاوم تر بوده و کمتر دچار نشتی و مشکل می گردند. ( شایان ذکر است در پالت های فیتینگی درصورت بروز هرگونه نشتی و مشکلی براثر عوامل فوق الذکر با یک آچارکشی ساده می توان مساله را رفع نمود، درصورتی که اگر پالت از نوع جوشی باشد می بایست پالت وارد پروسه  جوشکاری آرگون شود که این مساله علاوه بر زمانبر بودن در صورتی که اپراتور جوشکار تجربه لازم را نداشته باشد و جوشکاری غیر اصولی انجام گردد موجب تشدید نشتی می گردد. )
از اختلاط 50 تا 90 درصد گاز بوتان با گاز پروپان ، گاز مایع ( LPG ) به دست می آید.
3. شیر سیلندر گاز
رنگ آمیزی سیلندرهای گازهای کالیبراسیون شرکت فاران صنعت بر اساس استاندارد BOC می باشد
Laser Mix: 5% Carbon Dioxide (CO2) * 40% Helium (HE) in Nitrogen (N2) Balance
هلیوم دارای پایین‌ترین نقطه ذوب ( نزدیک به صفر مطلق ) در میان عناصر است و تنها مایعی است که با کاهش دما به جامد تبدیل نمی شود و در فشار استاندارد تا دمای صفر مطلق به حالت مایع باقی می‌ماند ؛ ( تنها با افزایش فشار میی توان آن را به جامد تبدیل نمود. )
بدلیل بی اثر و خنثی بودن گاز نیتروژن "آنتونی لاوازیه" شیمیدان فرانسوی این گاز را ازت ( بدون زندگی ) نامید.
گاز هوای خشک یا گاز Z-Air : هوای خشک یا هوای فشرده که به هوای صفر هم مشهور است که با نماد شیمیائی Z-Air هم نمایش داده می شود همان هوایی است که ما در آن نفس می کشیم و زندگی می کنیم فقط با این تقاوت که فشاری بالاتر از فشار جو بر آن وارد شده و بصورت فشرده در آمده است .

 

 



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

گاز r22 با فرمول شیمیائی CHCLF2 و با نام آیوپاک کلرو دی فلورو متان شناخته می شود .
گاز r22 یکی از پرکاربردترین گاز های فریون می باشد که البته طی سال های اخیر استفاده از این گاز بدلیل اثرات مخرب بر لایه اوزن و افزایش گرمای زمین روبه کاهش رفته و کشورهای توسعه یافته در حال وضع قانون منع استفاده از این گاز و جایگزینی گاز R600a و گاز R404a بجای گاز r22  می باشند. اما در کشورهای جهان سوم بدلیل قیمت پایین در حال حاضر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
گاز r22 در سیلندرهای یکبار مصرف 13.6 کیلوگرمی که به دک معروف هستند، سیلندرهای قابل شارژ 60 لیتری که حاوی 50 کیلوگرم گاز r22 هستند و  مخازن یک تنی معروف به تن تانک قابل عرضه به مشتریان می باشد.

 

ادامه مطلب در :

 

گاز r22

 

 



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 1 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

گاز R134a با فرمول شیمیائی CH2FCF3 و با نام آیوپاک 1،1،1و2 تترا فلورواتان شناخته می شود .
گاز R134a خود جایگزین گاز R12 می باشد که البته اخیرا بدلیل افزایش گرمای زمین و مشخص شدن تاثیرات سوء آن بر محیط زیست استفاده از این گاز رو به کاهش است و گاز های جدیدتر در حال جایگزین شدن می باشند.
گاز R134a در سیلندرهای یکبارمصرف 13.6 کیلوگرمی که به دک معروف است، سیلندرهای قابل شارژ60 لیتری که حاوی 50 کیلوگرم گاز R134a هستند و  مخازن یک تنی معروف به تن تانک قابل عرضه به مشتریان می باشد.
شایان ذکر است شرکت فاران صنعت جزء معدود شرکت هائی است که توانائی تامین گاز R134a در تن تانک های یک تنی و امکان شارژ گاز آر134 را در سیلندرهای 60 لیتری دارا می باشد.

 

ادامه مطلب در :

 

گاز R134a

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 1 دی 1396 | نظرات ()